リポート vol.1 twitterの価値構造
(2010年4月1日)
カテゴリ:メディア
タグ: ,
コメント(1)
こちらでは不定期に、マーケティングまたはキャリアに関する特定のテーマについての研究・分析・提言をおこないます。
第一弾として「twitterの価値構造仮説」です。twitterについて、ユーザー側からの視点で考察をしてみました。
ご覧ください。
summary
  • twitterは「公と私」「内と外」「オンとオフ」などの意識を希薄化させることで新たな「個の確立」の意識醸成を促す。
  • ユーザーが「驚き、元気になり、社会とのつながりを実感できる」メッセージが発せられれば、コーポレートコミュニケーションとしては有効になる
  • “レガシーのジェラシー”によるtwitterへの「負のラベリング」に留意する必要がある。

127-pdf_icon.gif
twitterの価値構造仮説
お問い合わせはホームページのこちらからお願いします。


リポート vol.1 twitterの価値構造」への1件のフィードバック

  1. Peggy より:

    hello there and thank you for your information – I’ve certainly picked up anything
    new from right here. I did however expertise some technical points using this web site,
    as I experienced to reload the website lots of times previous to I could get it to load
    properly. I had been wondering if your web hosting is OK?
    Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your high quality score if ads and marketing with Adwords.
    Anyway I am adding this RSS to my e-mail and could look out for much more
    of your respective interesting content. Make sure you update this again very soon..
    Escape room lista

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。